1. Általános szabályok
1.1 A szabályzat célja
Jelen Panaszkezelési szabályzat (továbbiakban: Szabályzat) célja, hogy a DEBT-INVEST Zrt. (a továbbiakban: Társaság) működése vonatkozásában keletkezett panaszok átlátható, jogszerű és hatékony kezelésének szabályait rögzítse, a panaszügyintézés módját, valamint a panasznyilvántartás vezetésének szabályait meghatározza.
1.2 A szabályzat hatálya
Jelen Szabályzat tárgyi hatálya a Társasághoz bármely formában (szóban, írásban – postai, vagy elektronikus úton -, etc.) benyújtott Panasz kezelését érintő tevékenységre kiterjed.
Jelen Szabályzat alanyi hatálya kiterjed a Társaság valamennyi munkavállalójára, valamint megbízásos és bármely egyéb, munkavégzésre irányuló jogviszonyban lévő természetes és jogi személyre, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaságra, akik/amelyek a Társaság javára, illetve a Társaság érdekében járnak el.
1.3 Kapcsolódó jogszabályok
Jelen Szabályzat rendelkezéseinek kialakítása során az alábbi jogszabályok és egyéb jogforrások rendelkezései kerültek figyelembe vételre:
- a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (Hpt.);
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényt (Fttv.);
- a Magyar Nemzeti Bankról (MNB) szóló 2013. évi CXXXIX. törvény (MNB tv.)
- a Magyar Nemzeti Bank 13/2015 (X.16.) számú ajánlása a pénzügyi szervezetek panaszkezelési eljárásáról
- a Magyar Nemzeti Bank 46/2018 (XII.17.) számú rendelete az egyes pénzügyi szervezetek panaszkezelésének formájára és módjára vonatkozó részletes szabályokról
- 435/2016. (XII.16.) Kormányrendelet a befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó intézmények, az utalvány-kibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról
- az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (Általános Adatvédelmi Rendelet – GDPR)
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.);
- a központi hitelinformációs rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény (KHRtv.)
- a követeléskezelők számára a követeléskezelési gyakorlatuk során elvárt fogyasztóvédelmi elvekről szóló 14/2012. (XII.13.) számú PSZÁF elnökének ajánlása.
- a Magyar Nemzeti Bank 2/2019 (II.13.) számú ajánlása a fogyasztóval szembeni követeléskezelési tevékenységről
1.4 Értelmező rendelkezések
Jelen Szabályzat értelmezése és alkalmazása során az alábbi fogalmak a következő jelentéssel bírnak:
„Panasz”: A jelen Szabályzat alanyi hatálya alá eső szereplők tevékenységével, szolgáltatásával, termékével szemben felmerülő minden olyan egyedi igény, kérelem vagy reklamáció, amelyben a panaszos az eljárást, a szereplő magatartását, tevékenységét, vagy mulasztását kifogásolja.
Nem minősül panasznak:
- amennyiben az ügyfél a Társaságtól általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást kér, továbbá egyedi igényt, kérést fogalmaz meg
- amennyiben a – panasznak minősülő – igény, kérelem vagy reklamáció tárgyában, annak előterjesztésekor peres, vagy nem peres eljárás van folyamatban
- a GDPR 13-21. cikkeiben foglalt, az érintetti joggyakorlásra irányuló kérelem, amennyiben nem kifogásolja az adatkezelés jogszerűségét
„Panaszos”: Az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki /amely jelen Szabályzat alanyi hatálya alá eső szereplők tevékenységére, magatartására vagy mulasztására vonatkozó panaszát a Társasággal írásban vagy szóban, közli vagy közölte.
„Fogyasztó”:
- Az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, valamint a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is. (Fgytv.)
- Az a természetes személy, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében jár el. (Hpt.)
„Fogyasztói jogvita”:
- A Pénzügyi Békéltető Testület hatáskörébe és illetékességébe tartozó fogyasztó és Társaság közötti jogviszony létrejöttével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése. (MNB tv.)
- A fogyasztó és a Társaság közötti jogviszony teljesítésével kapcsolatos vitás ügy.
2. A panaszkezelés szabályozásának általános alapelvei
A Társaság minden esetben törekszik az ügyféllel történő együttműködésre, és elsődlegesnek tartja az ügyfelek – nem visszaélésszerű – joggyakorlásának biztosítását és a lehetőségekhez képest azok érvényesülését. (Társaság nem tekinti visszaélésszerűnek a joggyakorlást, amennyiben az ügyfél az általában elvárható gondossággal, figyelmességgel és körültekintéssel, az ésszerűség keretei között kívánja gyakorolni jogait.)
Ennek megvalósulását hivatott szolgálni a Szabályzat, mely transzparens jellegéből fakadóan az ügyfeleket megillető jogok gyakorlása, valamint a panaszkezelés egyéb részletszabályaira vonatkozóan közérthető, világos, pontos és naprakész információt nyújt az ügyfelek számára.
A Társaság a működése, így a panaszkezelési eljárás során a jóhiszeműség, tisztességesség valamint az adott helyzetben általában elvárható magatartás követelményeinek megfelelően, a Szabályzat 1.3. pontjában hivatkozott jogforrások rendelkezésének keretei között jár el.
A Társaság ügyfélközpontú magatartás tanúsít a panaszkezelési eljárás során, mely elősegíti az ügyfeleket potenciálisan fenyegető sérelmek időben történő felismerését, annak negatív hatásainak megelőzését, vagy az esetlegesen bekövetkező sérelmek ügyfélbarát módon történő orvoslását.
3. A panaszügyintézést ellátó szakmai terület meghatározása
A panaszkezelés vonatkozó jogszabályokban és egyéb előírásokban meghatározottak alapján történő megvalósulásáért a Társaság vezető tisztségviselője felelős.
A panaszkezeléshez kapcsolódó feladatok ellátására, annak koordinálására a vezető tisztségviselő panaszkezelési referenst nevez ki. (A panaszkezelési referens nem azonos a Hpt. 288. § 5); valamint a Fgytv. 17/D. § alapján kijelölt fogyasztóvédelmi kapcsolattartóval, de a két feladat együttes ellátása nem összeférhetetlen.)
A panaszkezelési referens munkáját a Társaság jogi és üzleti szakterületei támogatják, mely szakterületek vezetői felelősek a panaszkezelés során nyújtott közreműködés szakmaiságáért.
A panasszal kapcsolatos döntéshozatalban nem vehet részt a Társaság olyan alkalmazottja, aki a sérelmezett intézkedésben vagy döntésben részt vett.
4. A panaszkezelés részletes szabályai
4.1 A panasz előterjesztésének lehetőségei
Írásban
Postai úton: | 1117 Budapest, Hauszmann Alajos utca 3/a. |
E-mailben: | panasz@debt.hu; debt@debt.hu |
Faxon: | +36 1 267 0867 |
Személyesen:
Ügyfélfogadás: |
1117 Budapest, Hauszmann Alajos utca 3/a.
/Előre egyeztetett időpontban/ |
Az írásbeli panasz szükséges tartalmi elemei:
- A panaszos adatai: Név, Lakcím/Székhely, Levelezési cím, Aláírás (amennyiben nem elektronikus levél)
- A panasz tárgya: Kifogásolt magatartás/eljárás; Kifogás indoka; Egyértelmű kérelem a panasz kivizsgálására, orvoslására
A Társaság a panasz előterjesztéséhez honlapján – www.debt.hu -, valamint az ügyfélszolgálatán rendelkezésre bocsátja az MNB által javasolt formanyomtatvány, mely jelen Szabályzat I. számú mellékletét képezi. Továbbá lehetőséget biztosít az ügyfelek számára, hogy az erre a célra rendszeresített formanyomtatványtól eltérő módon terjessze elő írásbeli panaszát az ügyfél.
Szóban
Telefonon: | +36 1 268 0000
Hétfő: 8:30-20:00; Kedd-péntek: 8:30-16:30 |
Személyesen:
Ügyfélfogadás: |
1117 Budapest, Hauszmann Alajos utca 3/a.
/Előre egyeztetett időpontban/ |
A Társaság az alakszerűségi követelmények betartásától függetlenül, az előterjesztett kérelmet annak érdemi tartalma alapján minősíti panasszá, vagy egyéb bejelentéssé.
4.2 A panaszos azonosítása
A Társaságot köteles a panaszost azonosítani.
A Társaság által elfogadott azonosítási módok:
- A Természetes személyazonosító adatok közül legalább két adat megadása esetén (Pl: Születési idő, anyja neve)
- Személyazonosító igazolvány/Hatósági igazolvány bemutatásával történő azonosítás
Amennyiben a rendelkezésre álló adatok alapján a panaszos nem azonosítható (Pl: Adategyezőség esetén), a Társaság további adatot kér be a panaszos azonosítása céljából.
Amennyiben az azonosítási kísérlet igazolhatóan nem vezet eredményre (Pl: a panaszos elérhetőségének hiányában nem lehet további adatot bekérni), a Panasz érdemi kivizsgálására nem kerül sor.
Az azonosított Panaszost – közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt – meghatalmazás alapján, meghatalmazott is képviselheti a panaszügyintézés során.
A meghatalmazás szükséges tartalmi elemei | |
Meghatalmazó: | Neve, Születési ideje, Aláírása |
Meghatalmazott: | Neve, Születési ideje, Aláírása |
Meghatalmazás tárgya: | „Meghatalmazom, hogy … a panaszügyintézés során, a Debt-Invest Zrt. előtt, helyettem és nevemben eljárjon” |
A panaszügyintézéssel kapcsolatos információ – az esetlegesen az ügyintézés vonatkozásában eljáró hatóságok kivételével – kizárólag az azonosított Panaszos, valamint meghatalmazottja számára adható.
4.3 A panasz kivizsgálása
A panasz kivizsgálása elsődlegesen annak tartalma alapján történik, azonban az előterjesztés formája alapján a panaszügyintézésre eltérő szabályok vonatkoznak.
Írásbeli panasz
Az írásbeli beadványt a Társaság érkeztetés-iktatásért felelős szervezeti egysége iktatja, és
- amennyiben a beadvány egyértelműen (a tartalom mélyebb ismerete nélkül) panasznak minősül, indokolatlan késedelem nélkül megküldi a panaszkezelési referens számára
- amennyiben a beadvány az az érkeztetés-iktatás során nem azonosítható panaszként, megküldi az érintett szervezeti egység részére, amely a beadvány – tartalmi vizsgálatát követő – panaszként történő azonosítását követően indokolatlan késedelem nélkül megküldi a panaszkezelési referens számára.
A panaszkezelési referens az alábbiak szerint, indokolatlan késedelem nélkül értesíti a Panaszost a panaszkezelési eljárás megindításáról:
Főszabály: A Panaszos által megjelölt értesítési címen. Amennyiben ilyen nincs: | |
Postai úton érkezett panasz esetén | A küldeményen szereplő levelezési címen (Feladó) |
Elektronikus úton érkezett panasz esetén | E-mail címen (From) |
Személyesen átadott panasz esetén | Rendelkezésre álló levelezési címen |
Szóban előterjesztett panasz
A panasz szóbeli előterjesztésére sor kerülhet személyesen, vagy telefonon.
Személyesen előterjesztett szóbeli panasz
A Társaság főszabályként törekszik a panasz azonnali kivizsgálására és orvoslására.
Amennyiben a panasz orvoslására tett javaslat a Panaszos számára elfogadható, a panaszkezelési referens a Szabályzat II. számú mellékletében található jegyzőkönyvet vesz fel.
A jegyzőkönyv ez esetben – a kötelező tartalmi elemeken kívül – tartalmazza:
- a panasz orvoslására tett intézkedés részletes leírását
- a Panaszos nyilatkozatát az intézkedés elfogadásáról
- a Panaszos aláírását, annak igazolásául, hogy a végleges jegyzőkönyv egy példányát átvette
Amennyiben a panasz orvoslására tett javaslat a Panaszos számára nem elfogadható, vagy a panasz kezelésére tett azonnali intézkedésre nincs lehetőség, a panaszkezelési referens a Szabályzat II. számú mellékletében található jegyzőkönyvet vesz fel.
A jegyzőkönyv ez esetben – a kötelező tartalmi elemeken kívül – tartalmazza:
- a Panaszos tájékoztatását a Panaszügyintézés további menetéről (Panaszkezelési referens kapcsolattartási adatairól, a Panasz azonosításához szükséges információkról)
- a panasz orvoslására tett, a Panaszos által elutasított intézkedés részletes leírását
- a Panaszos nyilatkozatát az intézkedés elutasításáról
- a Panaszos aláírását, annak igazolásául, hogy a végleges jegyzőkönyv egy példányát átvette
Telefonon előterjesztett szóbeli panasz
Panasz tárgyú telefonbeszélgetés kizárólag olyan vonalon folytatható, mely rögzíti a beszélgetés során elhangzottakat.
A Társaság nem rendelkezik külön vonallal a telefonos panaszkezelés céljára, ennélfogva a hívást kezdeményező felet automata hang tájékoztatja – a panaszkezeléssel kapcsolatban – az alábbiakról:
- A beszélgetés rögzítésre kerül
- A panasz tárgyú hívások adatkezelésére jogi kötelezettség jogalapon kerül sor
- A beszélgetést a Társaság – a hangrögzítés szolgáltatást nyújtó Adatfeldolgozó közreműködésével – 5 évig kezeli
- A panaszost megillető érintetti jogokról, beleértve a jogorvoslathoz való jogot
A közölt szóbeli panaszt a Társaság egyedi azonosítószámmal látja el.
A Panaszról az ügyintéző jegyzőkönyvet vesz fel, melyet a Panasz előterjesztésének napján eljuttat az érkeztetésért és iktatásért felelős szervezeti egységhez, mely a jegyzőkönyvet – annak iktatását követően – továbbítja a panaszkezelési referens számára.
A Társaság a Panaszos kérésére biztosítja a hangfelvétel visszahallgatását, továbbá térítésmentesen – kérésének megfelelően – huszonöt napon belül rendelkezésére bocsátja a hangfelvételről készített hitelesített jegyzőkönyvet vagy a hangfelvétel másolatát.
A jegyzőkönyv szükséges tartalmi elemei
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Panaszos neve, lakcíme (székhelye)
- a Panaszos által kért értesítési mód, és a vonatkozó elérhetőség
- a Panasz előterjesztésének helye, ideje, módja
- a Panasz részletes leírása, a Panaszos által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Társaság nyilatkozata a Panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Panaszos aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma
- a Panaszos igénye,
- annak a nem természetes személynek a megnevezése, amely tevékenységére, működésére, az érdekében eljáró természetes személyek magatartására a Panasz irányul
4.4 A panaszügyintézés határideje
A Társaság a személyesen előterjesztett, szóbeli panasz azonnali kivizsgálására és orvoslására törekszik.
Amennyiben a fent megjelölt formában előterjesztett panasz orvoslására tett intézkedések nem vezetnek eredményre, a fent megjelölt formától eltérő módon került előterjesztésre a panasz, a Társaság írásbeli válaszát az alábbi határidők szerint küldi meg:
- Főszabályként: a Panasz Társasághoz érkezését követő 30 napon belül
- a KHR-rel kapcsolatos Panasz esetén: a Panasz Társasághoz érkezését követő 5 munkanapon belül, de legkésőbb a vizsgálat – 5 munkanapon belül történő – lezárását követő 2 munkanapon belül.
- Amennyiben a Panasz alapos kivizsgálása az előző pontokban meghatározott határidőben, objektív okok miatt lehetetlen, a Társaság a fenti határidőn belül tájékoztatja a Panaszost a késedelem objektív okairól, valamint a panaszkezelés várható időtartamáról.
4.5 A panasz tárgyában hozott döntés
A Panasz Tárgyában hozott döntést írásba kell foglalni, az alábbi szükséges tartalommal:
- A Panaszra vonatkozó adatok rögzítése (azonosító, előterjesztés időpontja)
- A Panasz kivizsgálásának határideje
- A Panaszos által megjelölt igények
- A Panasz kivizsgálásának eredménye
- A Panasz orvoslására tett intézkedések, vagy az elutasítás ténye
- A döntés indokolása, alátámasztva a megfelelő jogszabályi, illetve egyéb szabályozási hivatkozásokkal
- A jogorvoslatra vonatkozó tájékoztatás (Fogyasztónak minősülő panaszos esetén)
4.6 A panaszos tájékoztatása a döntésről
Az írásbeli döntést főszabályként tértivevénnyel ellátott postai küldeményként kell megküldeni a Panaszos részére, a kézbesítés tényének, címzettjének, valamint időpontjának igazolhatósága céljából.
Kivételt képez ez alól az elektronikus levélben érkezett panasz, mely – a Panaszos ellenkező kérésének hiányában – esetében a Társaság által azonosított küldő levelezési címre küldi meg a választ.
Az írásbeli döntést mindkét esetben iktatni kell, mielőtt kiküldésre kerül az ügyfél részére, továbbá dokumentálni szükséges a kiküldés időpontját.
4.7 A panaszos tájékoztatása a jogorvoslati lehetőségekről
Fogyasztónak minősülő Panaszos esetén
Pénzügyi szolgáltatási jogviszonyból eredő panaszok esetén
Panasz tárgya: | Fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése |
Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ | |
Levelezési cím: | HU-1534 Budapest BKKP. Pf. 777 |
E-mail cím: | ugyfelszolgalat@mnb.hu |
Telefon: | 06-80/203-776 |
Honlap: | https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem |
Kérelem formanyomtatvány elérési útja | https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok |
Ügyfélszolgálat: | 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. |
Panasz tárgya: | A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita |
Pénzügyi Békéltető Testület | |
Levelezési cím: | HU-1525 Budapest, BKKP Pf.: 172 |
E-mail cím: | ugyfelszolgalat@mnb.hu |
Telefon: | 06-80/203-776, 06-1-489-9700 |
Honlap: | https://www.mnb.hu/bekeltetes/ |
Kérelem formanyomtatvány elérési útja | https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok |
Ügyfélszolgálat: | 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. |
Illetékes Bíróság | A polgári perrendtartás szabályai szerint |
Nem pénzügyi szolgáltatási jogviszonyból eredő panaszok esetén
Panasz tárgya: | A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita |
Lehetséges fórumok: | Területileg illetékes járási hivatalok / https://jarasinfo.gov.hu/ |
Területileg illetékes békéltető testületek | |
Illetékes Bíróságok |
4.8 A panasz nyilvántartása
A Társaság a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a Panaszokról nyilvántartást vezet, melyben az alábbi adatokat rögzíti:
- Panasz sorszáma
- Panasz azonosítója
- Ügyazonosító (amennyiben azonosítható)
- Ügyszám (Amennyiben azonosítható)
- Ügyfél név
- Panasz tárgya
- Panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölése
- Panasz típusa
- Panasz benyújtásának időpontja
- Panasz benyújtásának módja
- Panasz minősítése (Panasz kivizsgálásának eredménye)
- Érintett szakterület megnevezése
- Panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírása, elfogadás/elutasítás esetén annak indoka
- Az intézkedés teljesítésének határideje
- Felelős személy megnevezése
- A panasz megválaszolásának határideje
- Válaszadás időpontja
- Egyéb megjegyzés (jogi eljárás folyamatban)
- Jogorvoslati eljárásra vonatkozó információk (Amennyiben van)
4.9 A panaszügyintézéssel kapcsolatos adatkezelés
A Társaság adatkezelésének célja a tudomására jutott – írásban, vagy szóban bejelentett – ügyfél-elégedetlenség kezelése (kivizsgálása, panasz jogosságának megállapítása, etc.) a jogszabály előírásainak megfelelően.
Az adatkezelés jogalapja: Jogi kötelezettség teljesítése
A Társaság az alább felsorolt, vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően, jogi kötelezettség teljesítése alapján kezeli a panaszkezeléssel kapcsolatos adatokat.
Az adatok tárolásának időtartama az alább felsorolt, vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően került meghatározásra:
- A hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény 288.§
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §
- Magyar Nemzeti Bank elnökének 46/2018. (XII. 17.) rendelete
- A befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó intézmények, az utalvány kibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 435/2016. (XII. 16.) Korm. rendelet 3. § (2)-(3) bekezdései
Adatok kategóriája | Adatok típusa | Tárolási idő |
A panaszos és az ügy azonosítására szolgáló adatok | Név (születési név);
születési idő; születési hely; anyja neve (amennyiben a panaszos nem a Társaság ügyfele) ügyszám; Ügy azonosítószám |
A panasz ügyintézés lezárásától számított 5 év. |
Kapcsolattartási adatok | Lakóhely, tartózkodási hely, telefonszám, e-mail cím, levelezési cím | A panasz ügyintézés lezárásától számított 5 év. |
A panasz vonatkozásában kezelt adatok | A panasz nyilvántartásban szereplő adatok
Az ügyfél által bemutatott/csatolt dokumentumok tartalma; Jegyzőkönyv felvétele esetén a panaszos aláírása |
A panasz ügyintézés lezárásától számított 5 év. |
A panasz telefonos bejelentése esetén kezelt adatok | A hanganyagot tároló rendszerben rögzített adat: Hívás időpontja (nap, óra, perc); Hívó szám; Hívott szám; Hívott mellék szám; Hívás hossza, Beszélgetés hossza
A hanganyagban rögzített adat: hang, a beszélgetés során elhangzott valamennyi személyes adatnak minősülő adat/információ, (Külön kiemelve a panaszkezelési nyilvántartásba kerülő adatokat – Lásd A panasz vonatkozásában kezelt adatok) |
A panasz ügyintézés lezárásától számított 5 év. |
Fenti adatok címzettjei: a Társaság által megbízott ügyvéd; Magyar Nemzeti Bank, a Szabályzatban megjelölt jogorvoslati fórumok
A Társaság adatkezeléséről további részletes tájékoztatás, a társaság honlapján, az alábbi elérhetőségen található:
http://www.debt.hu/adatkezeles/
5. Záró rendelkezések
Jelen Szabályzat 2019. május 15-én lép hatályba, mellyel egyidejűleg a Társaság 2017. november 1. napján hatályba lépett Panaszkezelési Szabályzata hatályát veszti.
Budapest, 2019. május 10.